Varför är det viktigt med en bra kundtjänst?

Att kunna ringa en kundtjänst för att få hjälp eller svar på frågor man har, är ganska så viktigt. För den som har ett företag, så spelar det inte roll hur bra varor eller tjänster de erbjuder, om de inte har en bra kundtjänst. Så om du har ett företag, men ingen kundtjänst eller en kundtjänst som inte håller måttet så ska du nog tänka om. Kundtjänster är en mycket viktigt del av företaget. Det är bra att kunna ge hjälp via flera olika kanaler. Inte bara via telefon, eller mail, utan även kanske via sociala medier som Facebook med mera. Det har även gjorts undersökningar om att de som har möjlighet att kunna chatta med kundtjänster är mer nöjda än andra.

Telia har en bra kundtjänst

En som vet hur man ska agera när det kommer till kundtjänster är Telia. Telia kundtjänst går att nå på en mängd olika sätt. På deras sida kan du till exempel redan från början välja den kundtjänst som har hand om den specifika frågan du vill veta. De har delat upp det, så att du direkt kommer till rätt person som kan hjälpa dig. Du kan dessutom välja flera olika sätt att kontakta dem på. Efter att du valt vad du vill ha hjälp med hos Telia kundtjänst så väljer du kontaktväg. Du kan nå dem via telefon, mail, chatt, eller via twitter, Facebook och Youtube. De har även sett till att skriva ut mängder av bra FAQ och länkar till pdf:er med beskrivningar med mera.

 

13 jan 2018